torsdag 8 mars 2012

Pappa Kenth och kvinnorna

Jag älskar min pappa. Han heter Kenth och är världens finaste. Han är även världens snällaste och mest generösa. Han är också den ärligaste man jag känner. På gott och ont.
Vi bor inte i samma stad, men vi pratar i telefon minst en gång om dagen. Som idag;


Pappa- Hej! Har du ringt och gratulerat din lillasyster?


Jag; Nej, har hon namnsdag?


Pappa; Nej, men det är internationella kvinnodagen! Jag gratulerade henne idag.


Jag; Jaha, men du har ju inte gratulerat mig...

Pappa; När hon hade lackskor och klänningar stod du fortfarande lutad mot ett träd och kissade, du badade i shorts tills du var sexton och körde traktor när hon konfirmerade sig...


Jag; Men, pappa! Kvinnor kommer i olika skepnader.


Pappa; Sant, det. Måste gå nu!

Jag; Pappa!! Säg det då!

Pappa; Självklart; Älskar dig!

Jag; NEJ! Inte det! Säg grattis! Hallå?

Klick.

Imorgon är det jag som går och köper mig själv en bakelse. En rosa med fluffig grädde och ros.
Ingen ska få snuva mig på den där kvinnodagen! Den är min med!

2 kommentarer: