tisdag 6 december 2011

Hästtjejer och sjuksköterskor- Ingenting för män med självhävdelsebehov.

Att leva med en sjuksköterska innebär

att hon aldrig kommer tycka synd om dig när du är förkyld.

att du aldrig kan säga till henne att du fick klamydia för att du satt ner på krogtoan.

att du kommer få väcka henne när hon förtvivlat gnyr i sömnen" Nej, 9:2 fick inget dropp, han som knappt åt något. Innan du har vant dig kommer du att säga "Ingen fara älskling, du drömmer" Hon kommer då att fortsätta drömma och vrida sig. Efter ett tag har du lärt dig och säger istället" Älskling, du kopplade en 10% 40/20 och han drack en näringsdryck" Hon kommer då bli nöjd, vända sig om och krypa upp mot dig och viska "Jag älskar dig, men mest av allt älskar jag min kliniska blick".

att du tror att du ska få en trerätters med tillhörande dryck när hon kommer hem och vill diskutera jobbet
"Pankreatit med sepsis och en cirkulatorisk svikt"

att hon inte säger att du är duktig när du har lagat bilen, men observerar och berömmer dig för att du är duktig på att tvätta händerna efteråt.

att dina vackra ögon inte var det första hon såg hos dig, utan dina fina, stickvänliga vener på händerna.

att hon tycker alvedon är allsmäktigt och botar allt utom cancer och otrohet.

Att leva med en hästtjej innebär


att hon älskar dig, men aldrig på en odelad förstaplats.

att fredagsmys antagligen är fredagsfrys i ett ouppvärmt ridhus

att hennes moderskänslor är högt utvecklade fastän hon drar en häst i ett grimskaft bakom sig istället för att putta en barnvagn framför sig. Eller att du gör det ena och hon det andra.

att hon hellre åker på hoppmeeting i Avesta och bor i bilen. än en på en shoppingweekend i Barcelona.

att hon hellre lägger ett par tusen på en ledbehandling på hästen än ett par hundra på en ansiktsbehandling till sig själv.

att hon inte säger "Älskling, vänta är du snäll" utan bryskt drar dig i tröjan och säger "Prrrrroo, stanna!"

att hon tycker att det är viktigare med en kille med dragkrok på bilen än en kille med drag i bilen.

att hon prioriterar att mocka rent i stallet före att bädda rent i sängen.

att hon lusläser hästannonser på samma sätt som du kollar bilannonser. Skillnaden är att hon kan "råka" köpa en som är lite trasig, bara för att den var söt och hon tyckte synd om den.

att du tycker att du är grym för att du tar femtio i bänkpress, medans hon kan rulla trehundrakilo ensilagebal, skjuta en överfull skottkärra, äta middag och prata i telefon samtidigt.

26 kommentarer:

  1. läste igenom din blogg :-)
    klart bästa på mkt länge samt fri av tankar å ideér helt underbar
    Mvh /c

    SvaraRadera
  2. Hahaha sjukt sant! Stolt hästtjej :)

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar blogg! Alldeles lagomt sarkastisk precis i min smak, tack tack!!

    SvaraRadera
  4. Detta kan va bland det roligaste jag läst!
    // Ylva, hästtjej.

    SvaraRadera
  5. hahaha det här var den bästa blogg jag läst på evigheter!!! Har skrattat så tårarna sprutat, välbehövligt efter ett kvällspass på det stora sjuka huset i söder.

    SvaraRadera
  6. Så otroligt träffande, fantastiskt roligt.
    // Anne sjuksköterska och hästägare:)

    SvaraRadera
  7. Underbart, både sjuksköterska och hästtjej

    SvaraRadera
  8. Hahaha! Min kille säger att han aldrig mer ska ha en hästtjej om vi någongång gör slut. :)

    Ida / Hästbesatt

    SvaraRadera
  9. Jag är gift med en hästtokig sjuksyrra, I rest my case .....

    SvaraRadera
  10. Träffsäkert - säger sjuksköterska och hästägare

    SvaraRadera
  11. Det bästa av två världar, måste genast kolla in mer här hemma hos dig! :)

    SvaraRadera
  12. Så helt otroligt träffande och sant! :)//sjuksköterska och hästtjej

    SvaraRadera
  13. Stämmer precis!!

    /Sjuksköterska och hästtjej :)

    SvaraRadera
  14. Haha, mitt i prick, stämmer lika bra på läkare. //Åsa - hästtjej och läkare

    SvaraRadera
  15. Marie Charlotte Gren8 december 2011 kl. 07:25

    Re hästtjej; Helt underbar!

    SvaraRadera
  16. Stämmer på båda - helt perfekt rolig.

    SvaraRadera
  17. Hoppas det är ok att lägga dej i bloggrollen :)

    SvaraRadera
  18. Hej....det är jag, Frk allt eller inget. Fröken bakom orden, liksom. Ja, vad ska man säga; Tack för era fina kommentarer! Roligt att ni ville läsa! =)

    SvaraRadera
  19. Undebart inlägg,, kan ju inte sägas på ett bättre sätt än så här.. såå mitt i prick..

    SvaraRadera
  20. Detta är ju klockrent!! Känner igen mig i stort sett allt:)

    SvaraRadera
  21. ha ha ha..dubbel-tumme..helt klockrent=)

    SvaraRadera
  22. Hahaha, så himla klockren!!! Sitter i kiknar av skratt ^^!

    /Hästtokig sjuksköterska med en pojkvän som har de bästa venerna jag någonsin sett, generöst tilltagna i antal på sina armar <3

    SvaraRadera
  23. Haha, jag är hästtjej utan egen häst och biomedicinsk analytiker istället för sjuksköterska, men känner ändå igen det,
    Speciellt det där med venerna :-) min sambo får ställa upp på att lämna några rör blod titt somm tätt till forskningen och jag kollar alltid in venerna på kompisar och bekanta på jakt efter fler frivilliga försökspersoner. Haha!

    SvaraRadera