fredag 9 december 2011

Jag har inga barn, men jag fattar hur det funkar

Jag har inga barn. Jag vet hur man gör dom, men jag har inga. Jag gillar även att öva på att göra barn. Eftersom jag har många hjälpsamma kompisar vet jag även att det känns som att "skita ut en brinnande ananas" att föda barn. Därför har jag sparat mig. Än så länge.
Jag har tre hästar. En tioåring som är en riktig diva, en femåring som hittar på sattyg långt värre än Emil i Lönneberga och en tvååring som hatar mig, inte vill lyssna och bara gör tvärtemot. Jag är ensamstående mamma till dom, jag får inte VAB och dom har inga dagisplatser. Dom är självvalda, men det är ju förhoppningsvis barn också. Skillnaden är ju egentligen bara att jag kan sälja dom på Blocket om jag ledsnar på dom. Det är kanske lite väl magstarkt när det kommer till barn.
Eftersom jag är begåvad med både intelligens och fantasi kan jag räkna ut vad som händer om man lämnar ett barn ensam i ett rum med en kakburk på en hylla. Kan ni räkna ut vad som händer om man lämnar en finurlig häst ensam i ett rum med en foderlåda? Nej, det kan ni inte. Därför ska jag visa er;

Om man inte vill kolla på hela klippet är klippets början, 1.07 och 3.33 viktiga markeringar. Köpa någon? Billigt.

Ni tycker barn är besvärliga...själv anser jag att ni är gnälliga.

5 kommentarer:

  1. Är ny på din blogg men läser dig med förtjusning.
    Härlig humor!

    / B

    SvaraRadera
  2. Underbart exempel på Trial and Error! En häst som bjuder på så många beteenden i jakt på mat borde man prova shaping/klickerträning på. Eller det kanske du redan gör?/ S

    SvaraRadera
  3. Tack B!
    Hej S! Jag har inte provat klicker, men borde nog=).

    SvaraRadera
  4. Undrar hur hon tänkte där med sadelgjorden och krubban.. "Hm. Låt mej se. Detta måste vara något sorts pussel. Om jag flyttar sadelgjorden från höger till vänster sida, lägger krubban på golvet och puttar på muggen så BORDE locket stanna i öppet läge nästa gång.."

    SvaraRadera
  5. Ja, det finns två alternativ på den, antingen tänkte hon att det var en slags fader forah gåta...eller också tänkte hon som jag när jag var liten;" Ähh, strunt samma jag kan lika gärna förstöra allt när jag ändå håller på för jag har redan dragit på mig utegångsförbud"

    SvaraRadera