tisdag 20 september 2011

Det finns bara en av dig-och det är du. Det finns bara en av mig-och det är tur.

Börjar morgonen med att skriva ett sms till en vän som jag saknar jättemycket. Hon är sådär härlig och tonen oss emellan kan nog anas vara både vass, ironisk och till viss del inte barnvänlig när det kommer till innehållet. Den är inget för det otränade örat och passar vare sig  pryda pretton, blyga eller människor med grå personligheter. Tonen fungerar med all sannolikhet i ett amerikanskt högsäkerhets fängelse. Tonen eller innehållet lämpar sig helt säkert inte för folk som har skrupler. Den borde absolut inte provas på chefer...
men så blev det. Istället för att skicka smset till min goda vän med total avsaknad av vett och etikett, så tryckte mina trötta, tjocka fingrar iväg smset till min chef.
Vi kan nu vända detta till en "är glaset halvfullt eller halvtomt" situation. Å ena sidan är jag sjukt trött och skulle inte ha något emot att slippa jobba på ett tag. Å andra sidan skulle det kanske inte vara helt prydsamt att på CV´n avsluta sin senaste anställning med orden " Fick sparken pga sexanspelningar via sms". Så, mina vänner; Är glaset halvfullt eller halvtomt? Ja, inte faan vet jag! Ett som är säkert är att jag skulle behöva dricka ett riktigt stort glas just nu, företrädelsevis med sprit. Gärna träsprit. När jag går tillbaka till jobbet ikväll kommer jag med all sannolikhet vara tacksam över att kvinnor som bär burka fick landstinget att ta fram en slöja som uppfyller hygienkraven. Jag skulle också vara tacksam om jag nästa gång jag skriver sms skulle kunna följa svenska akademins ordlistas hygienkrav på svenska språket. Det kanske vore det bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar