söndag 25 september 2011

Styrkekramar och fredagsmys. Bra eller anus?


Det är ganska roligt hur folk man inte trodde man tyckte om kan bli ens största hjälte på Facebook. Det är också fantastiskt hur folk man faktiskt gillar på riktigt kan ge en magsjukekänningar genom en statusuppdatering. Facebook berör, förstör, irriterar, engagerar och framför allt provocerar. Jag har haft en väldigt bra dag. Jag är en ganska nöjd tjej. Jag är inte bitter, eller? Kanske lite, sådär klädsamt lite. Jag tror att mina uppdateringar kan vara upprörande, irriterande och i viss mån, relativt stötande. Jag tar mig ändå friheten att skriva det här inlägget i enlighet med Yttrandefrihetsförordningen. När jag har skrivit ned detta kanske jag kan få det ur mitt system. 

 Alltså, saker som stör mig på facebook;

Vill du ha kvar mig som vän på facebook? Viktigt att ni svarar!

Ja
Nej
Bryr mig inte

    ehh....låt mig tänka. Nej. Du har fyra "gilla" på den och 765 vänner. Min beräkning på det är att två har tryckt "gilla" för att dom inte har något bättre för sig än att trycka "gilla" på allt dom ser på Facebook. Dom andra har nog tryckt "gilla" för att ingen annan hade gjort det.

    Mys.
    Vad? Vad är det egentligen som är så inåt helvete jävla mysigt? Vad?

    Styrkekram
    Vad faan? Ge mig styrka att orka läsa om alla "styrkekramar". 




    "Står och lagar finmiddag till bästaste älsklingen! Spillde Châteauneuf-du-Pape på Armanijeansen (strl 26), när jag slängde dom i tvättkorgen hittade jag ett par trosor som inte var mina! Hjälp! Vad ska jag göra????"





    Oj! Det lät inte ett dugg myyyyyys! Styrkekram? 

    Middagsmenyer
    Tänkte du bjuda? Inte? Då kan du, vad det mig anbefaller, likväl äta daggmask som oxfilé. 

    Hjärtan
    Att läsa en mening med sexton hjärtan i gör mig på inget vis full av kärlek. Det gör min mun full av maginnehåll. Det är inte ok.





    Meningslöst lidande
    För alla inblandade. Gud så jobbigt att gå runt på jobbet hela dagen och fundera på om någon har skickat en "Brush Guard" lagom tills det att man kommer hem och kan slå på Facebook igen. "Brush Guard" ? Vad är det liksom?

     Mr X Needs Help Saving the World From Evil-doers and Ne'er-do-wells.
    Without Brush Guards, the empire of yours may crumble. Don't be a tart, send a free part! You'll get one too!





    16000 sådana här uppdateringar efter varandra på någons logg får mig att ana oråd. En massa frågor dyker upp i mitt huvud; Har du inget liv? Hur är det möjligt när du har 1102 kompisar på Facebook? Vad faan är det på bilden? Är du inlåst i en källare? Ska jag komma och släppa ut dig, eller är det bäst för världen om du blir kvar därnere? Om man vill rädda världen måste man nog helt ärligt logga ut från Facebook först, men tanken är god. Eller? Totalt omysigt iallafall.

    En sak till;

     · 

     
    känns emellanåt lite torftigt.

    Mitt förslag på utveckling innebär;

    Kill and destroy · Vomit · Dislike · Skämskudde .


    SÅ SUMMAN AV KARDEMUMMAN BLIR SOM FÖLJER;

    Vill du ha kvar mig som vän på facebook? Viktigt att ni svarar!


    Om du slutar stoppa hjärtan mellan varje jävla ord.




       Helst inte! Slipper jag? Vill du ha en styrkekram?

          Ja, alltså om det är ok för dig fast jag har       legat med din kille medan du uppdaterade din status med vad du skulle äta till middag. Ps Det var mina trosor som låg i er tvättkorg (dom är nog förresten minst två storlekar mindre än dina). Myyyyys<3 Ds



          Inga kommentarer:

          Skicka en kommentar