lördag 4 februari 2012

Var sak har sin plats.

Alltså jag har flipflop på stranden, foppa på jobbet, sneakers till vardags, snowjoggings i stallet, gummistövlar när det regnar, ridstövlar när jag rider, reebok reetone när jag tränar och klackskor för att..ja, för att ha i garderoben mest.

Därför undrar jag varför man prompt måste ha en partner? Alltså jag skulle kunna tänka mig en på stranden, en på jobbet, en till vardags, en i stallet, en för att titta på film med när det regnar, en att träna med och en att ha i garderoben (som man kan plocka fram när det kniper).

Vissa skulle kalla det polyandri eller polyamori.
Själv skulle jag säga att det var ; "En plats för var sak och var sak har sin plats"
eller "Kärlek och närhet utan behov av skavsårsplåster"

Jag tycker det är sunt förnuft; Vilken normalt funtad människa har flipflop i -25 och snowjoggers på Las palmas, liksom?
Eller i och för sig vilken normalt funtad människa har snowjoggers överhuvudtaget?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar