måndag 9 januari 2012

Förnedringstelevision i verkliga livet.

Jag har tenta imorgon. Det är en hemtenta. Den börjar klockan 09.00 och jag kliver av klockan 07.15 efter tio timmars nattjobb. Det är ok. Skriver jag dåligt är den en sak mellan mig och min självkänsla. Möjligen också med en viss inblandning av min lärare. Det gör inget. Privat förnedring.

Jag har ett mycket större bekymmer. Jag har tentaseminarium på fredag. I vetenskaplig metod. Det innebär såvitt jag kan förstå att jag ska sitta i en sal med drygt trettio andra personer och få en fråga som jag ska svara rätt på. Även om jag mot förmodan skulle kunna svaret så skulle jag nog svara fel av ren nervositet. Jag skulle nästan hellre ha sex i nationell television. Av två anledningar; 1/Jag skulle antagligen få pengar för det och 2/jag är väldigt mycket bättre på samlag än på begrepp som "statistisk inferens" och "students T-test". Det betyder inte att jag härmed skryter om min kapacitet i sängen, snarare att jag är sjukt dålig på forskningsmetodik. Bara för att klargöra.

Jag skickade ett mail till min lärare:
Hej xxxxx!
Angående tentaseminarium på fredag. Jag undrar hur upplägget ser ut? Jag känner mig lite nervös inför detta och undrar om det är ok om jag kommer förklädd, exempelvis Clintonmask? Jag känner att jag vill avsluta denna kurs med hedern och självkänslan i behåll. Väl mött/ Josefine





Hon har inte svarat ännu....konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar