torsdag 5 januari 2012

Jag bantar, vg stör ej!

Ni kanske minns det här.


Men, fy.
Jag äter soppor, sådana där med kraftig bismak, tjock slemmig konsistens och som ger mer illamående än mättnad. Det är synd om mig. Det tycker jag iallafall själv. Det var mina vita ridbyxor och mina favoritjeans som talade om för mig att jag borde sluta äta. I mitt nästa liv skall jag spela hockey. Det finns inte en chans att någon kan klura ut vad man väger innanför en hockeyutrustning. Det finns en god chans att man kan lista ut vad någon väger innanför ett par tighta, vita spandexbyxor. Vita ridbyxor döljer ingenting. Inte fetma, inte celluliter, inte dålig ridning, inte ens trosorna man har på sig. Vilken gedigen skitsport. Kilon smyger sig på snabbare än en tiger och tystare än en indian. Helt plötsligt är dom bara där, högst oväntat och minst lika ovälkommna som en dammsugarförsäljare. Jag gillar chips och hatar spenat. Det är ett problem. Ibland undrar man hur Gud tänkte när han bestämde kalorierna. Varför gjorde han inte spenat, salladskål och broccoli till kaloribomber? Då kunde han istället ha gjort chips, grädde och efterrätter kalorisnåla. Typiskt män. Om Gud hade varit en kvinna hade jag sluppit hålla för näsan och dricka snusksoppa. Om Gud varit en kvinna hade hon också uppfunnit en mute-knapp som man kunde använda när man inte orkade lyssna på folk. Hon hade även uppfunnit bantningssoppor med smak av lammracks med rosmarin och vitlök. Önsketänkande. Nu är Gud man och jag för välmående för att komma i mina ridbyxor. Så är det. Den bistra verkligheten.

Dag nummer 5 av, ja..21?!
 Gud vad jag kände att hoppet sjönk när jag skrev det där. Eftersom fem dagar har känts som femtio kan jag (trots min hjärnas skrikande kolhydratsbehov) räkna ut att det mentalt innebär 210 dagar, dvs 5040 timmar !!

Kilon bort: Vågen säger 4,7( varav min intuition säger mig att det bara är vätska), byxorna säger 0, min ork säger minst 17.
Byxornas passform: Har ni sett Barbapappa i nylonstrumpbyxor och fettfördelartrosor?
Sinnesstämning: Blå/svart
Irritation: Hög/Väldigt hög.
Hunger: Obefintlig när jag tänker på soppa, högst märkbar när jag tänker på oxfilé.
Senast googlat: Lammracks, recept rödvinsås.
Vill helst just nu: 1. Slåss, men det orkar jag inte. 2. Skälla ut någon, men det orkar jag inte. 3. Äta, vad som helst till och med sparris. Skulle även kunna tänka mig att äta mittuppslaget i DN, bara jag fick tugga.
I munnen just nu: Min tunga.


Jag återkommer om jag överlever. Högst tveksamt dock.

1 kommentar:

  1. Ännu ett skäl att börja med westernridning, jeansen är mer förlåtande. Och sadlarna större, man slipper skavsår fram och bak.
    Men soppa, ja. Gjorde en teststart idag. Shake med persikosmak. Absolut helt omöjlig att få i sej, och då brukar jag klara det mesta i den vägen, inklusive purjolökssoppan..

    SvaraRadera