söndag 1 januari 2012

Rotfällor och hjärnsläpp.

När det händer något som stör ens vanliga I-landsrytm så blir man ganska handikappad. Vi har ju haft besök av Dagmar. Jag tycker förövrigt att det är märkligt att katastrofer är könsbestämda. Gudrun, Katrina och Dagmar. Varför inte Gunnar, Kenneth och Dag? Även om namnen på stormar och andra katastrofer tas från förutbestämda listor så känns det som om dom är överhängande kvinnligt benämda. Jag är lite besviken på att jag sov mig igenom 43 sekundmeter. Att vakna på morgonen och se på löpsedlarna att vi haft en naturkatastrof känns ocoolt. Det tyder antagligen på god nattsömn, eller utbrändhet. Ingen elektricitet känns till en början småmysigt. Alla blir vackrare i skenet av ett stearinljus. Att smälta is på vedspisen för att dricka kaffe är också lite 1800-tals gulligt, men att åka sju kilometer till macken för att gå på toa känns allt annat än mysigt. Nu är det iallafall över och man får väl se det som om att man kom lindrigt undan med ett par träd mindre i skogen och kalla tår. Min kompis fick ett besök av en jättegran på sin farstukvist. Eftersom hon inte äger en motorsåg fick hon en snilleblixt och bestämde sig för att annonsera ut den på blocket mot avhämtning. Jag gillar mailkonversationen som följde;


Läs den här annonsen.




Hur tänkte hon som svarade på annonsen? Vad har hon för monsterSUV? Stormen tog tydligen inte bara träd utan även en och annan hjärncell.


Den 30 december 2011 15:13 skrev Jenny
Hej

Vet du hur mycket den väger? Kan man ta det på takräcket på en SUV?

MVH

Linda




Hej Linda,

Oj! Hur lång är din SUV? Granen är ca 20m.

Allt gott,

Josefin


1 kommentar:

  1. "Stormen Emil tar sats mot Sverige" - kan det vara så att det är vartannat kvinnonamn och vartannat mansnamn kanske...
    Btw, gillar din blogg :)

    /Lennart

    SvaraRadera