söndag 14 augusti 2011

Bilkramare? Jag?

Prova att hämta din dyrt nylagade bil, packa den full, så gott som koppla på en hästtrailer och lasta i din kompis häst som du skall köra 50 mil, sätt nyckeln i tändningen, vrid om och lyssna till något som låter som en gås som satt en förgasare i halsen och försöker sjunga "We shall overcome". Av någon anledning vill inte riktigt känslan av total lycka och harmoni infinna sig. Gud vet varför, men tydligen inte bilfirman som lagat bilen. Konversation som följer; 


Jag-Hej! Jag antar att ni är less att se mig, men ni ska veta att jag är om möjligt ännu mer less att se er. Som jag sa igår när jag var här så låter bilen konstigt och lyser oavbrutet "check engine".

Pundarmeckare nr1-Den har alltid låtit så!

Jag- Nej, den har definitivt aldrig låtit så de senaste 16000 milen.

Jag öppnar huven och visar slangen som gått av och genom att ömsom täta med fingret och ömsom släppa så får jag både pundarmeckare nr 1 och 2 att förstå att det ligger en hund begraven.

I detta ögonblick får pundarmeckare nr 1 en total snilleblixt;
Han;"Den slangen var av redan när jag lyfte ut motorn!!!!"

Då får den otroligt uppretade, otroligt trötta och ilskna lockiga varelsen som kallas jag ett vansinnesutbrott;
Jag;"Vad är det för fel på dig! Sluta käfta emot, laga slangjäveln med plasticpadding eller silvertejp eller vad faan som helst. Har du någonsin hört uttrycket "Kunden har alltid rätt?"

Här inser pundarmeckare nr 2 att han måste rädda situationen och utbrister;
 -Inga problem vi ska fixa det inom några timmar. Var kan vi nå dig?
 Jag; "Du kan nå mig om du går in genom den högra dörren på min otroligt påkostade och tydligen fortfarande trasiga subaru forrester. Jag sitter i det grå skinnsätet som är placerat precis bakom ratten. Du kommer se mig. Jag sitter där tills ni knackar på fönstret och säger att min bil är lagad."


Nu undrar ni hur många timmar detta tog, visst? Det tog nästan exakt 8 minuter. Ett par blå ögon blir nästan svarta om dom stirrar ut genom en framruta och in i ett garage. Ingen orkar med ett par svarta ögon hur länge som helst. Pundarmeckare 1 och 2 klarade alltså 8 minuter. Jag erkänner- Jag är en psykobitch. Hellre en psykobitch med rent ljud i motorn än en fin tjej med missljud i maskineriet. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar