torsdag 25 augusti 2011

I just completed a 16 fucking hours activity in my own life.

Ibland känns det verkligen som om jag lever i "The Truman show". Det är någon mediasnubbe som sitter och passar in den ena sjuka situationen efter den andra. Det är sådana här dagar jag känner suget efter 2,5 barn inmosade i en Volvo för att inta en 16 kronors köttbullsmiddag på Ikea. Just idag hade jag inte haft något emot att veta att onsdagar var min diskdag, att torsdagar var fotbollsträning med den ena och gymnastik med den andra och att söndagar betydde ett förmodat ligg med gubben efter nattningen av barnen. Alla andra dagar tycker jag att det är rejält skönt att veta att ingen dag behöver vara min diskdag så länge det finns grillad kyckling och servetter. Jag behöver inte skjutsa någon på gymnastik och jag behöver definitivt inte lägga all min energi på att välja underkläder till söndagen. Men, just idag är jag sjukt sugen på Ikea köttbullar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar